fbpx

מגזין אפריל 2021

בשבת האחרונה נפטר אלבר אלבז ממחלת הקורונה בפריז.

לקראת מגזין אפריל עלו נושאים רבים עליהם רצינו לדבר אתכן כמו האביב, אופנה ישראלית בעקבות יום העצמאות ועוד… אבל אז הבשורה המרה על מותו בטרם עת של מעצב האופנה ישראלי/בינלאומי אלבר אלבז שינתה את כל התוכניות.

זכורה לי במיוחד השמלה הצהובה בעיצובו של אלבר אלבז שלבשה רונית אלקבץ בפתיחתו של שבוע האופנה בתל אביב ב 2015 ולאחר מכן הופיעה בתערוכה ‘ז’ה טם רונית אלקבץ’, במוזיאון העיצוב בחולון. הצבע הצהוב הבוהק והתנועתיות של הבד בזמן ההליכה נראו כאילו לשמלה יש חיים משל עצמה והיא מהלכת באוויר כמו פיה קלילה.

כך כתבה יערה קידר, אוצרת התערוכה:

“לשמלה הצהובה של אלבז קראנו השמש של התערוכה ‘ז׳ה טם רונית אלקבץ’, והיא הובאה במיוחד מהמוזיאון לאמנות דקורטיבית בפריז. את השמלה עיצב אלבז בבית האופנה לנוין לקיץ 2008, והיא בנויה בצורת מעגל מלא בהשראת השמש של תל אביב.
רונית אלקבץ לבשה את השמלה בנובמבר 2015, כשהוזמנה לפתוח את שבוע האופנה של תל אביב – והייתה זו אחת מהופעותיה הציבוריות האחרונות והבלתי נשכחות.”
 
Yaara Keydar

מתוך אתר xnet צילום: אורית פניני

כיצד תופרים מתפר?

לפני שנלמד כיצד תופרים מתפר, בואו נדבר רגע על בשביל מה צריך אותם בכלל?

מתפרים נועדו להצמיד את הבגד לגוף. לרוב צורתם כמו משולש שווה שוקיים עם זווית חדה מאוד בראשו. אנו משתמשים במתפרים בגזרות שנועדו לבדים אריגים (בדים שלא נמתחים) כדי שנוכל להצמיד את הבד לגוף בצורה מיטבית בהתאם לצורתו העגלגלה ובלי שיישארו עודפי בד במקומות הצרים.

המתפרים יכולים להופיע במקומות שונים בגזרה כגון מתפר חזה, מתפר כתף, מתפר מותן, מתפר שרוול וכו’ ולעיתים אף לשמש כחלק מעיצוב הבגד ולהשתלב בחיתוכים בגזרה, אפילו קיבל “ייחוס מיוחד מהמלכה” כשנקרא: “מתפר פרינסס” הכוונה למתפר הנמצא לאורך על השמלה מתחיל בכתף או בבית השחי, עובר דרך המותניים וממשיך עד לשולי השמלה. מכאן גם המושג “שמלת פרינסס” – זוהי שמלה שבגזרה שלה מצויים מתפרי פרינסס.

בסרטון שבקישור אלמד כיצד תופרים מתפר רגיל בצורה קלה, מהירה ומדויקת.

בהצלחה !

חולצת בלאנש - גזרה חדשה להורדה

חולצת T עם שרוולים קצרים, מבד סריג. המידות בחולצה זו מותאמות לגזרת נשים ומחמיאות מאוד. אפשר לתפור אותה מבד טריקו פשוט ולתת לה מראה יומיומי או מבד סריג/לייקרה מבריק, מנצנץ, רקום וכו’ ולהשוות לחולצה הפשוטה לכאורה מראה מיוחד ועדכני. החולצה קלה מאוד לתפירה. כדאי לשלב את החולצה עם הגזרה לחצאית אדית או עם קימונו מריל מעל – והנה לכן המראה המושלם!

חולצת בלאנש, חצאית אדית וקימונו מריל שחור

חולצת בלאנש בשני סוגי בדים וחצאית אדית 

חולצת בלאנש וחצאית אדית

רוצה לקבל אחת לחודש טיפים בתפירה, גזרות והטבות? הרשמי למגזין האופנתי שלנו וכל הטוב הזה יגיע אלייך ישירות למייל. מבטיחות לא לחפור יותר מידי… חחח

מקוות שאהבתם את המגזין שלנו!
נשמח לתגובות ולשיתופים

מגזין אפריל 2021

בשבת האחרונה נפטר אלבר אלבז ממחלת הקורונה בפריז. לקראת מגזין אפריל עלו נושאים רבים עליהם רצינו לדבר אתכן כמו האביב, אופנה ישראלית בעקבות יום העצמאות

קרא עוד »

כיצד תופרים מתפר?

לפני שנלמד כיצד תופרים מתפר, בואו נדבר רגע על בשביל מה צריך אותם בכלל? מתפרים נועדו להצמיד את הבגד לגוף. לרוב צורתם כמו משולש שווה

קרא עוד »

הפקה חגיגית לפסח

כיצד לשדרג את שולחן החג? השנה הבטיחו לנו שנוכל שוב לשבת עם המשפחה המורחבת והחברים האהובים שלנו סביב שולחן החג.  לרגל המאורע החשוב הזה הכנתי

קרא עוד »
דילוג לתוכן